Basketbol Şampiyonlar Ligi’nde Tofaş sosyal nedyada ilk sırada


BURSA (İGFA) – Evvelki 7 dönemde olduğu üzere, BCL’in dijital erişimi yeni boyutlara ulaştı. Toplumsal medya ve dijital irtibata birinci günden beri kıymet veren BCL’in 8’incisezon sonunda elde ettiği sayılar daima büyümenin devam ettiğini gösterirken, Türkiye’den Tofaş 8’inci dönemde toplumsal medyada en büyük büyümeyi yaşayan kulüp oldu.

Ligin toplumsal medya platformlarındaki toplam takipçi sayısı 2,64 milyonu aşarken Instagram ve TikTok, yedinci döneme kıyasla neredeyse yüzde 10 artarak en yüksek büyüme oranına ulaştı.Ancak Facebook, BCL takipçileri ortasında en tanınan platform olmaya devam etti.

Toplam görüntü görüntüleme sayısı 50 milyondan 58 milyona yükselirken, toplam etkileşim yahut bir toplumsal medya gönderisiyle yapılan tüm etkileşimlerin toplamı 2 milyondan 2,6 milyona yükseldi. Turnuvanın resmi internet sitesi championsleague.basketball ise dönem başından dörtlü final sonuna kadar yaklaşık üç milyon görüntüleme aldı.

Doğrudan yahut dolaylı olarak bu dijital büyümeden en çok faydalananlar ise BCL’de uğraş eden kulüpler oldu.Tofaş 8’inci dönemde en büyük direkt büyümeyi yaşayan kulüp olurken Tofaş’ın toplumsal medya platformlarındaki takipçi artışı yüzde 53 üzere etkileyici bir artış gösterdi. Kulübe ilişkin Tik Tok hesabı yüzde binin üzerinde (00) büyüme oranına ulaştı.

2023-24 şampiyonu Unicaja’nın toplumsal medyadaki varlığı ise genel olarak yüzde 9 arttı. Bu, büyük ölçüdekulübün Instagram kanalındaki yüzde 23’lük artıştan kaynaklandı.

Sezonu tamamlayan Belgrad’daki dörtlü final ise dijital iştirak açısından yılın en değerli aktifliği oldu ve toplam etkileşim bir evvelki seneye nazaran göre yüzde 26 artarak 721 bine ulaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir